onsdag, april 27, 2005

Svensk tidskrift - min borgerliga favorittidskrift

Dagens tips är Svensk tidskrift. En välskriven och intressant borgerlig tidskrift, som alltid är initierad. Köpte årgång 2003 på bibblan i Vadstena för en spottstyver och har nu mycket riktigt intressant läsning. Precis som med Klassekampen är det "the real thing" det handlar om. Ínga förförelsekonster, ingen populism - hard facts!

"Det går verkligen tid varje gång ett nytt nummer kommer. Nästan ingenting är ointressant..." skrev författaren Lars Gustafsson om Svensk tidskrift på Expressens kultursida. Jag kan bara hålla med.

Men finns tidskriften kvar, någon som vet. Tidskriften har haft ekonomiska problem och till hemsidan www.svensktidskrift.se är ingången blockerad!

4 Comments:

Blogger Majed Safaee said...

Hej Peter...

Jag läste på Alis blogg om att du var med och besökte den Iranska ambassaden och ambassadören. Jag skulle gärna vilja komma i kontakt med dig...kan inte du slänga iväg ett mail till mig på: epp03sama@ihh.hj.se, jag skulle gärna vilja veta mer ingående om vad han sa osv...

11:45 em  
Blogger Peter Björkman said...

Trist. Vi borde bilda Svensk tidskrifts vänner och samla in pengar. Sånt görs ju alltid för vänstertidskrifter (även mindre lyckade sådana) och det borde fungera för en bra borgerlig. Eller?

8:16 fm  
Blogger Peter Björkman said...

Mejlar Heister så får vi se!

12:06 em  
Anonymous Anonym said...

Where did you find it? Interesting read Health pharmacy drugs and medications f fluoxetine Quietest rated dishwashers Forex trading online software2517

2:17 fm  

Skicka en kommentar

<< Home