tisdag, december 20, 2005

En bild, en bild, i detta snöiga landskap

En premiär såhär i vintertid, en bild på Uppenbar hemlighet. Såhär ser omslaget till min och Jens Sandbergs i förra månaden utkomna diktsamling Att avnjuta dagsträden ut.



Passar på tillfället att citera en liten dikt till ur samlingen:

Framför
nationer och pängar
står vi
Man behöver inte betala för oss
Vi är självklara
som knotten
en sommarkväll i Tiveden


Frågesport. Vems poesiboktitel är det jag travesterar i rubriken?

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag har naturligtvis ingen aning om svaret på frågesporten, är alldeles för dåligt påläst inom poesin värld. Ska nog läsa mer av af Geijerstam iaf, som dyker upp här och där i din blogg. Min mamma hade äran att ha honom som svensklärare också. Hon tyckte att han var underbar. Han kände visst min morfar också.

Kul, hur som helst, att hitta din blogg! Nu kan jag bli mer allmänbildad både inom pollitik och poesi! Suveränt!

Lisa

11:08 fm  
Blogger Peter Björkman said...

Får återgälda kompimangerna. Din blogg ger intressanta inblickar i IOGT:s arbete. Det är lite mer fart än i Accent...

Kul att din mor haft Geijerstam som lärare!

8:33 em  
Anonymous Anonym said...

Keep up the good work http://www.intitle-free-ringers-ring-tones.info/Naturalbodybuilder.html Buy meridia israel police escape riot charges Smoothbeam laser acne treatment Ativan monthly cost Fioricet fiorecet fiorinal transexuals Wholesale cuff watches online english - latin dicionary Car insurance new price us free cpi personality test body building build muscle fast body building supplements max com phendimetrazine rx Humidifier kenmore manual Brian burke hockey Spain travel long stay insurance Ace+advance+america+cash Florida real estate distance learning snowboard backpacks

8:48 fm  

Skicka en kommentar

<< Home