söndag, mars 05, 2006

Att avnjuta dagsträden på Adlibris

Nu finns det möjlighet att beställa Lofthouse & Parks diktsamling Att avnjuta dagsträden Adlibris. Lofthouse (Jens) och Park (jag) passar på att uppmana folkbiblioteken att göra som Bengtsfors bibliotek och köpa in ett ex. av Att avnjuta dagsträden.

Såhär formulerar jag mig för att fresta dig att slå till: "Att avnjuta dagsträden innehåller i stor utsträckning vardagsdikter där intrycken går direkt in i texten i den ordning de faktiskt kommer. En sorts impressionism som när den är som bäst ger ögonblicket en smula extra lyster. Och dethär är hoppeligen "som bäst" eftersom det rör sig om en "greatest hits-samling" med poesi skriven under 16 år av kompisarna Svea Lofthouse (Jens Sandberg) och Angel Park (Peter Björkman). Innehåll? Här finns bl.a. dikter där folkbiblioteken är det nav kring vilket världen snurrar och en dikt om poesi och ishockey. Författarna hade mycket roligt när de skrev dikterna. Jag vet för jag var med. Häng på du också!"

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Mitt bibliotek - Punktmedis på Medborgarplatsen i Stockholm - har den i alla fall på en särskild hylla för aktuell poesi. Jag kanske slår till någon gång.

5:23 em  
Blogger Peter Björkman said...

Kul! Bibliotekslån är ju också bra.... Borde skicka några gratis-ex till universitetsbiblioteken!

8:15 em  
Anonymous Anonym said...

Wonderful and informative web site. I used information from that site its great. freezers Credit score .com Designer interior textile accent area rug portable projector screen Thong photos amateur motorcycles porsche sales ford window motor

4:17 em  

Skicka en kommentar

<< Home